Vergaderonderzoek bij Berden Mode

Als Vergader Jezelf Gelukkig mochten we ‘wederom’ meewerken aan een onderzoek naar vergaderen. Dit keer voor Berden Mode met 8 vestigingen. Berden Mode is onderdeel van @Berden Mode & Wonen; met ruim 750 medewerkers een gigant in de branche. 

Het afstudeeronderzoek werd uitgevoerd door @Ruben van den Nieuwenhof, vierdejaars student communicatie aan de Fontys Hogescholen in Eindhoven. Het onderzoek stond in het teken van het geven van een advies over effectiever en efficiënter vergaderen binnen Berden. Wij mochten hierin Ruben ondersteunen.

Ruben hanteert geheel in lijn met de organisatie van Berden, de 3 B’s: Bewust, Beter en Betrokken. Dit keer met vergaderen. Vergaderen is in iedere organisatie verworden tot een automatisme, een ingesleten cultuur. Normaal gesproken sta je niet stil bij de wijze waarop, aangezien het alternatief niet voorhanden of bekend is. Ook hier ligt bij Berden een uitdaging om het alternatief kenbaar te maken en te implementeren. Dit zal bijdragen aan het werkgeluk. Ruben hanteert de juiste wijze bij de totstandkoming van een verandering; starten met (het inzien van) de noodzaak.

Mooi om te lezen dat hij meerdere aspecten uit ons boek inbrengt zoals o.a. het manifest; wat spreek je nu met elkaar af om echt anders te gaan vergaderen en hoe borg je dat nu in de organisatie.
 

#ondernemen #communicatie #werkgeluk

Share

Plaats een reactie